Rudens vitamīni – kur tos atrast?

Rudens vitamīni – kur tos atrast?


Rudens atnes vēsumu, atņem nedaudz saules, bet savukārt sniedz mums citādas dāvanas. Rudens dāvanas, jo par tām šeit tiks runāts, ir sezonāla reakcija uz ķermeņa vajadzībām. Dārzeņi un augļi kļūst par mūsu lielāko enerģijas un veselības avotu. Rudens sniegtā peļņa ir labsajūtas pamats nelabvēlīgos laikapstākļos. Ir vērts tikai paskatīties apkārt un vienkārši mainīt savu uzturu uz rudens laiku.
Āboli
Ne visi saprot, ka regulāra ābolu ēšana var ļaut izvairīties no ārsta apmeklējuma. Jo āboli, pirmkārt, ir lielisks vitamīnu avots: C, B1, B2, B3, B6, B11, K, E, A. Ābolu augļi ir arī vērtīgs ogļhidrātu avots, īpaši šķiedrvielu (lielākā daļa mizā), kas labvēlīgi ietekmē mūsu gremošanas sistēmu. Ābolu priekšrocība ir tā, ka tos var pagatavot dažādos veidos un pievienot gan desertiem, gan pusdienu maltītēm. Pateicoties tam, katrs var atrast kaut ko sev.
Rieksti
Svaigi rieksti ir viena no iecienītākajām uzkodām rudens sezonā. Ne tikai augstās siltumspējas dēļ, kas piešķir enerģiju un efektīvi remdē izsalkumu, bet galvenokārt lielā proteīna daudzuma dēļ. Tiem piemīt tādas īpašības, kas regulē sliktā holesterīna līmeni, B vitamīnu un E vitamīna saturu, kā arī daudzus organismam nepieciešamos ķīmiskos elementus, piemēram, magniju, kāliju, kalcijs, dzelzs, varš, cinks un selēns.
Briseles kāposti
Briseles kāposti ir vēl viens sezonas dārzenis, ko var atrast veikalos. parasti parādās septembrī. Šis ir kāpostu veids, tāpēc to ir vēl jo vairāk vērts ēst. Priekšrocība ir milzīgs vitamīnu daudzums, jo īpaši B, C, A, H, E, K. Turklāt dārzenis satur ievērojamu daudzumu minerālvielu: kāliju, kalciju, nātriju, magniju, dzelzi, fosforu, varu, cinks, šķiedra, karotīns, folijskābe, olbaltumvielas un ogļhidrāti. Briseles kāposti stimulē imūnsistēmu, daudzu orgānu, jo īpaši aknu, aizkuņģa dziedzera, liesas un visa kuņģa-zarnu trakta, darbu. Regulāra ēšana veicina elpošanas sistēmas darbību, vienlaikus ir svarīga vēža profilakses diētas sastāvdaļa.
Baklažāni
Šis dārzenis satur zemu kaloriju daudzumu, taču tajā ir ārkārtīgi daudz svarīgāko uzturvielu. Baklažāni ir iedvesmas produkts virtuvē. To var pagatavot dažādos veidos. Lai gan tas satur nelielu daudzumu A un C vitamīnu, tam ir daudz citu priekšrocību. Nodrošina mūsu ķermeni ar tādiem mikroelementiem kā kālijs, kalcijs vai magnijs. Stimulē kuņģa-zarnu trakta darbību. Īpaši tumšās mizās esošajiem antocianīniem piemīt antioksidanta īpašības.
Bietēm
Šis ir vēl viens rudens dārzenis, ko regulāri var redzēt uz mūsu galdiem. Bietēs ir maz kaloriju, taču tās ir pilnas ar folskābi un B vitamīnu, tāpēc šie dārzeņi jo īpaši jābūt katras topošās māmiņas uzturā. Antocianīni, ko satur bietes, paaugstina imunitāti, palēnina novecošanās procesus un novērš vēža attīstību. Papildus šīm uzturvielām bietes satur C vitamīnu, dzelzi, magniju, kalciju un kāliju. Biešu sulai ir ļoti labvēlīga ietekme. Tādējādi tas novērš anēmiju, palīdz leikēmijas ārstēšanā un atbalsta sirds un asinsvadu sistēmas darbību.
Plūmes
Šie augļi parādās jau vasaras beigās, bet tos var noķert rudenī. Tie ir vērtīgi antioksidanti, lai gan tajos nav liela daudzuma C, A vai E vitamīnu. Tajos ir daudz B vitamīnu un mikroelementu, kas nepieciešami normālai organisma darbībai, jo īpaši dzelzs, magnijs, kālijs, kalcijs, fosfors. . Plūmes pozitīvi ietekmē gremošanas sistēmu, jo īpaši novēršot aizcietējumus. Tie labvēlīgi ietekmē arī mūsu nervu sistēmu.
Bumbieri
Satur tikpat daudz C vitamīna un šķiedrvielu kā āboli. To kādreiz izmantoja kā līdzekli pret dažādām slimībām, īpaši drudzi vai gremošanas traucējumiem. Papildus C vitamīnam bumbieru sastāvā ir virkne citu vitamīnu: A, B1, B2, B6, PP. No elementiem, ko nodrošina bumbieris, jo īpaši var uzskaitīt kāliju, magniju, nātriju, dzelzi, kalciju, varu, boru un jodu. Bumbieri novērš aizcietējumus. Bumbieru ēšana ietekmē arī mūsu garastāvokli – boram ir laba ietekme uz smadzeņu šūnām un koncentrēšanos.
Ķirbis
Gadu no gada šo dārzeni pārstāj vienkārši pielīdzināt Helovīnam un arvien biežāk parādās uz mūsu galdiem formā, piemēram, zupas. Dārzeņos ir daudz barības vielu, uzkrātas sēklas un mīkstums. Ķirbis satur veselīgas nepiesātinātās taukskābes, kā arī vitamīnus, īpaši A, C un B grupas vitamīnus. Lielāko daļu no mums iepriecinās fakts, ka šajā dārzeņā ir maz kaloriju.
Pīlādzis strong>
Pīlādži mūsdienās mūsu virtuvēs nav populāri, tas atkal tika novērtēts tā garšas un ieguvumu dēļ veselībai. Vislabāk ir gatavot konservus no pīlādžiem – sulas, ievārījumi, sīrupi vai putas. Viena lieta, kas jāatceras, ir tāda, ka to nedrīkst ēst neapstrādātu. Neapstrādāts pīlādžs satur toksisku skābi, taču pietiek ar to apliet ar verdošu ūdeni vai sasaldēt, lai augļi zaudētu savu kaitīgo spēku. Pīlādā ir divreiz vairāk karotīna nekā burkānos, kā arī daudz vitamīnu: A, C, E, K, P, PP. Pīlādžu izmantošana labvēlīgi ietekmē gļotādu un stimulē gremošanas sistēmu.

Atbildības noraidīšana

Šis emuārs nav paredzēts, lai sniegtu diagnozi, ārstēšanu vai medicīnisku padomu. Informācija šajā emuārā ir sniegta tikai informatīviem nolūkiem. Lūdzu, konsultējieties ar savu ārstu par jebkuru medicīnisku un ar veselību saistītu diagnozi un ārstēšanu. Informāciju šajā emuārā nevajadzētu uzskatīt par aizstājēju konsultācijai ar ārstu. Apgalvojumi, kas izteikti par konkrētiem produktiem šī emuāra rakstos, netiek atbalstīti slimību ārstēšanai, diagnostikai vai profilaksei.

Vai jums patika šī ziņa?
0
0
Raksta komentāri
Nav atsauksmju
Pievienojiet savu atsauksmi

Atsauksmes tiks parādītas pēc regulēšanas.