Kofeīns grūtniecības laikā: cik tas ir drošs?

Kofeīns grūtniecības laikā: cik tas ir drošs?

Vai tas ir droši?

Daudziem cilvēkiem kofeīns labvēlīgi ietekmē enerģijas līmeni, koncentrēšanos un ir pat efektīvs migrēnas gadījumā. Turklāt , daži dzērieni ar kofeīnu ir labvēlīgi veselībai.

Taču ņemiet vērā, ka kofeīns var izraisīt negatīvas blakusparādības un var radīt risku grūtniecības laikā.

Iespējamie ieguvumi

Ir pierādīts, ka kofeīns uzlabo enerģijas līmeni un koncentrēšanos.

Pētījumi liecina, ka kofeīns stimulē smadzeņu un centrālās nervu sistēmas funkcijas, kas var palielināt garīgo modrību.

Kofeīns var būt efektīvs galvassāpju ārstēšanā, ja to lieto kopā ar pretsāpju līdzekļiem. Daži dzērieni ar kofeīnu satur antioksidantus, labvēlīgus savienojumus, kas var aizsargāt jūsu šūnas no bojājumiem, mazināt iekaisumu un novērst hroniskas slimības.

Zaļā tēja  ir bagāti ar antioksidantiem, taču arī citas tējas un kafija satur ievērojamu daudzumu.

Kofeīnam ir daudz potenciālu ieguvumu, taču pastāv bažas, ka tas var būt kaitīgs grūtniecības laikā.>

Grūtniecēm kofeīns tiek metabolizēts daudz lēnāk. Patiesībā kofeīna izvadīšana no organisma var aizņemt 1,5–3,5 reizes ilgāku laiku.  Kofeīns arī šķērso placentu un nonāk mazuļa asinsritē, radot bažas, ka tas var ietekmēt augļa veselību.

Amerikas Dzemdību speciālistu un ginekologu koledža (ACOG) saka, ka vidēji smaga kofeīna daudzums – mazāks par 200 mg dienā – nav saistīts ar paaugstinātu spontāno abortu vai priekšlaicīgu dzemdību risku.

Tomēr pētījumi liecina, ka, patērējot vairāk nekā 200 mg dienā, var palielināt spontāno abortu risku.

Turklāt daži pierādījumi liecina, ka pat zems kofeīna patēriņš var izraisīt augļa dzimšanas svara samazināšanos. Piemēram, vienā pētījumā atklājās, ka zems 50–149 mg uzņemšana dienā grūtniecības laikā bija saistīta ar 13% paaugstinātu zema dzimšanas svara risku.

Tomēr ir vajadzīgi vairāk pētījumu.  Spontāna aborta, zema dzimšanas svara un citu nevēlamu seku risks, ko izraisa kofeīna lietošana grūtniecības laikā, joprojām ir lielā mērā neskaidrs.

Citas kofeīna negatīvās blakusparādības: augsts asinsspiediens, sirdsdarbības palielināšanās. biežums, paaugstināta trauksme, reibonis, nemiers, sāpes vēderā un caureja.

  Kopsavilkums:

Kofeīns var paaugstināt enerģijas līmeni, uzlabot fokusu un mazināt galvassāpes. Tomēr tas var radīt risku grūtniecības laikā: spontāna aborta risku un zemu dzimšanas svaru, ja to lieto lielās devās. daudzumos.

Ieteikumi grūtniecības laikā

ACOG iesaka ierobežot kofeīna uzņemšanu līdz 200 mg vai mazāk, ja esat grūtniece vai mēģināt iestāties grūtniecība.

Atkarībā no kafijas vai tējas veida un pagatavošanas metodes tas ir līdzvērtīgs aptuveni 1–2 tasēm (240–580 ml) kafijas vai aptuveni 2–4 tases (240–960 ml) pagatavotas tējas dienā.

Uztura un diētikas akadēmija iesaka pilnībā izvairīties no enerģijas dzērienu lietošanas grūtniecības laikā.

Papildus kofeīnam enerģijas dzērieni parasti satur lielu daudzumu pievienoto cukuru vai mākslīgo saldinātāju, kas nenodrošina uzturvērtību.

Tie satur arī dažādus augus. piemēram, žeņšeņs , kas nav droši grūtniecēm. Citu enerģijas dzērienos izmantoto augu drošība grūtniecības laikā nav pietiekami pētīta.

Turklāt jums vajadzētu izvairīties no dažas zāļu tējas grūtniecības laikā, tostarp cigoriņu saknes, lakricas saknes vai mātītes.

Tas ir atzītas par drošas grūtniecības laikā šādas zāļu tējas: ingvera sakne, piparmētras lapas, sarkano lapu avenes. (ierobežojiet patēriņu līdz 1 glāzei dienā pirmajā trimestrī), citronu balzams.

Tāpat kā ar augu izcelsmes līdzekļiem, pirms zāļu tējas lietošanas grūtniecības laikā ieteicams konsultēties ar ārstu.

Tā vietā apsveriet bezkofeīna dzērienus, piemēram, ūdeni, drošas bezkofeīna tējas.

Kofeīna saturs populāros dzērienos

Kafija, tēja, bezalkoholiskie dzērieni, enerģijas dzērieni un citi satur dažādus kofeīna daudzumus.

Šeit ir kofeīna satura saraksts . dažos izplatītajos dzērienos:

  • kafija:  60–200 mg uz 8 uncēm (240 ml)
  • Espresso: 30–50 mg uz 1 unci (30 ml)
  • Mate: 65–130 mg uz 8 uncēm (240 ml)
  • Enerģijas dzērieni: 50–160 mg uz 8 uncēm (240 ml)
  • Brūvēta tēja:  20–120 mg uz 8 unces (240 ml)
  • Bezalkoholiskie dzērieni: 30–60 mg uz 12 unces (355 ml) porciju
  • Kakao dzēriens: 3–32 mg uz 8 unces (240 ml) porciju
  • Šokolādes piens: 2–7 mg uz 8 uncēm ( 240 ml) porcija
  • Kafija bez kofeīna: 2–4 mg uz 8 uncēm (240 ml)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka kofeīns ir atrodams arī dažos produktos. Piemēram, šokolāde var saturēt 1–35 mg kofeīna uz 28 gramiem. Parasti tumšajai šokolādei ir lielāka koncentrācija.

Dažas zāles, piemēram, pretsāpju līdzekļi, var saturēt kofeīnu, un to bieži pievieno uztura bagātinātājiem, piemēram, diētas tabletēm un maisījumiem pirms treniņa.

Noteikti konsultējieties ar savu ārstu, ja esat noraizējies par kofeīna daudzumu savā uzturā.

Kofeīna daudzums kafijā, tējā, bezalkoholiskajos dzērienos, enerģijas dzērienos un citos dzērieni atšķiras . Tādos pārtikas produktos kā šokolāde, daži medikamenti un dažādi uztura bagātinātāji bieži vien satur kofeīnu.

Kopsavilkums:

B Grūtniecības laikā ierobežojiet kofeīna uzņemšanu līdz 200 mg dienā un pilnībā izvairieties no enerģijas dzērieniem. Dažas zāļu tējas var būt droši dzert, taču vienmēr vislabāk ir vispirms konsultēties ar savu ārstu.

Ievietoja Makayloy Meixner 2018. gada 20. novembrī.

 Pinterest

Atbildības noraidīšana

Šis emuārs nav paredzēts, lai sniegtu diagnozi, ārstēšanu vai medicīnisku padomu. Informācija šajā emuārā ir sniegta tikai informatīviem nolūkiem. Lūdzu, konsultējieties ar savu ārstu par jebkuru medicīnisku un ar veselību saistītu diagnozi un ārstēšanu. Informāciju šajā emuārā nevajadzētu uzskatīt par aizstājēju konsultācijai ar ārstu. Apgalvojumi, kas izteikti par konkrētiem produktiem šī emuāra rakstos, netiek atbalstīti slimību ārstēšanai, diagnostikai vai profilaksei.

Vai jums patika šī ziņa?
0
0
Raksta komentāri
Nav atsauksmju
Pievienojiet savu atsauksmi

Atsauksmes tiks parādītas pēc regulēšanas.