Facebook Pixel

Kas jādara, lai kauli būtu stipri?

Kas jādara, lai kauli būtu stipri?

Lai būtu spēcīgi kauli, jums ir nepieciešams uzturs, kas bagāts ar kalciju, vitamīniem un mikroelementiem.
Nepārtraukta kaulu pārstrukturēšana. kaulu audus veido veco audumu noņemšana un jaunu audumu izveidošana šajā vietā, kā likums, nedaudz atšķirīga dizaina. Pieaugušajiem gada laikā fizioloģiski tiek atjaunoti 8 procenti skeleta. Tātad pēc 12 gadiem katrs mūsu skeleta fragments tiks salabots. Maksimālo locītavu masu sasniedzam aptuveni 30 gadu vecumā. Jaunībā jaunu audu, kaulu radīšana ņem virsroku pār to iznīcināšanu. Šīs proporcijas gadu gaitā mainās. Ķermenis zaudē vairāk smadzeņu audu, nekā pats rada. Ik pēc 10 gadiem kaulu masa samazinās par 3-5 procentiem. Tā ir izplatīta, fizioloģiska parādība, kas skar gan sievietes, gan vīriešus.
Ja kaulu masas zudums notiek ātrāk, attīstās osteopēnija. To raksturo smadzeņu audu masas samazināšanās, vienlaikus saglabājot spēju pareizi mineralizēties, tas ir, kalcija fosfāta nogulsnēšanos kaulos. Tiek diagnosticēta osteopēnija. Saskaņā ar Pasaules Veselības organizācijas (PVO) datiem, ja T-score densitometrijas rezultāts (kaulu blīvums, ko mēra, piemēram, no mugurkaula vai augšstilba kaula) nokrītas zem -1, mēs runājam par osteopēniju, un ja zem - 2,5 &ndash ; osteoporoze. Osteopēniju var kontrolēt ar atbilstošu diētu, fiziskiem vingrinājumiem, āra aktivitātēm, mērenu saules iedarbību un izvairīšanos no visa, kas bojā kaulus.

Vitamīni kauliem
Kaulu sliktais stāvoklis nav saistīts tikai ar kalcija trūkumu, kas ir ķīmiskais elements, kas piedalās kaulu veidošanā un mineralizācijā. Tiek noteikti arī citi vitamīni un minerālvielas. Galvenie no tiem ir:

 

D vitamīns – organismā atrodas divās līdzīgi iedarbīgās formās: D2 (ergokalciferols) – nāk ar pārtiku, un D3 (holekalciferols) – veidojas ādā saules ietekmē. Vitamīns uzlabo kalcija uzsūkšanos no kuņģa-zarnu trakta un stimulē šūnu veidošanos. Kad ar to nepietiek, kauli kļūst vājāki, nevar atjaunoties, kļūst trausli. Trūkumi izriet no nepareiza zivju, sviesta, olu dzeltenumu uztura un nepietiekamas kustības gaisā. D vitamīns iegūst savas neparastās īpašības, izejot cauri aknām. Tāpēc tā trūkuma cēlonis var būt aknu un nieru slimības. Arī zāles, piemēram, pretepilepsijas līdzekļi, samazina tā koncentrāciju organismā.

Magnijs – tas ir vēl viens kaulu labvēlis. Vairāk nekā 60 procenti šī elementa ir atrodami kaulos kombinācijā ar kalciju un fosforu. Magnijs labvēlīgi ietekmē kaulu minerālo blīvumu, jo tas ir iesaistīts kalcija uzsūkšanās procesā. Magnija uzsūkšanās no kuņģa-zarnu trakta palielinās B6 vitamīna klātbūtnē, kas atrodams banānos, aknās, tunciņos un graudu produktos.


K vitamīns> – ir, gluži pretēji, vissvarīgākā vērtība kauliem. Tā attiecīgi lielais patēriņš samazina lūzumu risku, osteopēnijas un osteoporozes attīstību. Tas ir tāpēc, ka K vitamīns ietekmē proteīna aktivitāti, kas saistās ar kalciju kaulos. K vitamīna lietošana kopā ar D vitamīnu kavē ne tikai osteopēnijas, bet arī osteoporozes attīstību, jo pirmais vitamīns pastiprina otra darbību. Ja trūkst K vitamīna (atrodams brokoļos, spinātos, raudzētos piena produktos), tiek traucēta kaulu veidošanās.


C vitamīns – nepieciešams pareizai kolagēna sintēzei, kas ir galvenā organiskā kaula sastāvdaļa. Pētījumi liecina par saistību starp C vitamīnu un kaulu blīvumu. Osteoporozes profilaksei ieteicama šī vitamīna dienas deva 100-500 mg (atrodas pētersīļos, kivi, citrusaugļos).

Atbildības noraidīšana

Šis emuārs nav paredzēts, lai sniegtu diagnozi, ārstēšanu vai medicīnisku padomu. Informācija šajā emuārā ir sniegta tikai informatīviem nolūkiem. Lūdzu, konsultējieties ar savu ārstu par jebkuru medicīnisku un ar veselību saistītu diagnozi un ārstēšanu. Informāciju šajā emuārā nevajadzētu uzskatīt par aizstājēju konsultācijai ar ārstu. Apgalvojumi, kas izteikti par konkrētiem produktiem šī emuāra rakstos, netiek atbalstīti slimību ārstēšanai, diagnostikai vai profilaksei.

Vai jums patika šī ziņa?
0
0
Raksta komentāri
Nav atsauksmju
Pievienojiet savu atsauksmi

Atsauksmes tiks parādītas pēc regulēšanas.