Facebook Pixel

Rudens depresija? Uzturs un gaisma: veidi, kā tikt galā ar rudens depresiju

Rudens depresija? Uzturs un gaisma: veidi, kā tikt galā ar rudens depresiju

Rudens depresija var pārņemt ikvienu. Šķiet, tāpat kā jebkura sezonāla depresija, sākoties jaunai sezonai. To labvēlīgi ietekmē īsākas, mākoņainas dienas, aukstums un slapjš. Pieaug nogurums, slikts garastāvoklis, samazinās garīgais darbs... Šo stāvokli speciālisti dēvē par sezonālu estētisku slimību. Atrodi efektīvus veidus, kā tikt galā ar rudens depresiju.
Rudens depresija tevi ķircina? Garastāvokļa pasliktināšanās, depresīvas domas, pastāvīgs nogurums... Tomēr, meklējot veidus, kā izārstēt rudens depresiju, vai esi domājis par uztura maiņu? Ukraiņu tradīcijās ir pieņemts, ka vēsajā sezonā ir jālieto trekni ēdieni. Tomēr tas ir nepareizi. Trekni ēdieni, saldumi, alkohols un kafija izraisa letarģiju, apātiju un bremzē domāšanas procesus.
Rudens diēta – kam vajadzētu būt
Mūsu uzturam ir milzīga ietekme uz pašsajūtu. Tas, ko mēs ēdam, nosaka, vai mums pietiks spēka ikdienas cīņai un efektīvi izlīdzinās noguruma sajūtu. Tāpēc ir jāizvairās no pārtikas produktiem ar zemu uzturvērtību. Mūsu ēdienreizēm jābūt bagātām ar vitamīniem un minerālvielām, augļiem un dārzeņiem. Tikpat svarīgi ir nodrošināt atbilstošu maizes devu vai pat pašu labības graudus, kas ir bagāti ar B vitamīniem. kas stiprina nervu sistēmu. Ir vērts bagātināt uzturu ar zivīm, jo tajās esošie tauki veicina serotonīna sintēzi – neirotransmitera, kas atbild par mūsu garastāvokli. Rudens uzturā ļoti vēlams ēst riekstus un pietiekami daudz ūdens, un regulāra ēdiena ēšana novērš noguruma un aizkaitināmības sajūtu.
Rudens depresija – simptomi
visdabiskākais . To sauc par sezonālu afektīvu slimību. Kā pierādījuši zinātnieki, tam ir cieša saistība ar mazāku saules daudzumu. Saules stari ne tikai stimulē mūsu ķermeni ražot D vitamīnu, kas ir atbildīgs par kalcija uzsūkšanos. Viņu ietekmē tiek ražoti arī hormoni, kas ir atbildīgi par mūsu labsajūtu. Viens no tiem ir melatonīns, kas pamatā kontrolē miega un nomoda ritmu. Dienas laikā tā daudzums organismā ir niecīgs, jo saules gaismas ietekmē sadalās, bet, iestājoties tumsai un naktī, tā daudzums palielinās, varbūt pat vairākas reizes. Tas rada miegainības sajūtu, relaksāciju. Ieved mūs svētlaimīgā stāvoklī, atvieglojot aizmigšanu, kas, ja ļoti vēlams vakarā, dienas laikā, sagādā mums nepatikšanas, radot depresijas simptomus: nemiers, bailes, nemiers, intereses zudums, pārmērīga miegainība, pastāvīga bada sajūta. (īpaši apetīte pēc saldumiem), svara pieaugums, libido pavājināšanās.

Atbildības noraidīšana

Šis emuārs nav paredzēts, lai sniegtu diagnozi, ārstēšanu vai medicīnisku padomu. Informācija šajā emuārā ir sniegta tikai informatīviem nolūkiem. Lūdzu, konsultējieties ar savu ārstu par jebkuru medicīnisku un ar veselību saistītu diagnozi un ārstēšanu. Informāciju šajā emuārā nevajadzētu uzskatīt par aizstājēju konsultācijai ar ārstu. Apgalvojumi, kas izteikti par konkrētiem produktiem šī emuāra rakstos, netiek atbalstīti slimību ārstēšanai, diagnostikai vai profilaksei.

Vai jums patika šī ziņa?
0
0
Raksta komentāri
Nav atsauksmju
Pievienojiet savu atsauksmi

Atsauksmes tiks parādītas pēc regulēšanas.