Facebook Pixel

vitamīni un citas uzturvielas matu augšanas veicināšanai

vitamīni un citas uzturvielas matu augšanas veicināšanai

1. A vitamīns

Visām mūsu ķermeņa šūnām ir nepieciešams A vitamīns. Augšanu un attīstību cilvēka organismā nodrošina strauji augoši audi.

A vitamīns veicina eļļas ražošanu ādas dziedzeros, kas mitrina galvas ādu un palīdz uzturēt veselīgus matus.

Pēc vairākiem pētījumiem ir atklāts, ka A vitamīna deficīts un pārpalikums rada problēmas, tostarp matu izkrišanu. Saldie kartupeļi, burkāni, ķirbji, spināti un lapu kāposti satur daudz beta karotīna, kas pārvēršas par A vitamīnu. Šis vitamīns ir arī daudz dzīvnieku produktos, piemēram, pienā, olās, jogurtā un mencu aknu eļļā.

Biotus interneta veikala vietnē jūs varat atrast milzīgu veselības produktu izvēli, tostarp A vitamīnu dažādos izdalīšanās veidos. 

2. B vitamīni

Viens no slavenākajiem matu augšanas vitamīniem ir biotīns. Bieži vien biotīna trūkums ir saistīts ar matu izkrišanu un galvas ādas lobīšanos. Biotīna deficīts ir reti sastopams, jo vitamīns bieži ir atrodams pārtikas produktos.

B vitamīni ir iesaistīti sarkano asinsķermenīšu veidošanā, kas palīdz uzlabot asinsriti, transportēt skābekli un barības vielas uz galvas ādu un matu folikulām, kas ir ļoti svarīgi matu augšanai un galvas ādas stāvoklim. Vitamīni ir atrodami daudzos pārtikas produktos, tostarp veselos graudos, mandelēs, gaļā, zivīs, jūras veltēs un tumšajos zaļumos.

Dzīvnieku izcelsmes produkti ir labs B12 vitamīna avots. Tāpēc, ja cilvēki ievēro veģetāru vai vegānu diētu, tad šo vitamīnu var uzņemt papildus uztura bagātinātāju veidā, savukārt Biotus konsultanti palīdzēs izdarīt izvēli un orientēsies cenas un kvalitātes ziņā.

3. C vitamīns

C vitamīns ir spēcīgs antioksidants, kas palīdz aizsargāt šūnas no oksidatīvā stresa, ko izraisa brīvie radikāļi. Brīvo radikāļu radītie bojājumi paātrina ķermeņa novecošanos un bloķē matu augšanu. Ķermenim ir nepieciešams C vitamīns, lai ražotu proteīnu, kas pazīstams kā kolagēns, kas ir būtiska sastāvdaļa veselīgai matu augšanai.

C vitamīns palīdz organismam absorbēt dzelzi, minerālu, kas nepieciešams matu struktūras un imūnsistēmas darbības stiprināšanai. Zemenes, paprika, gvajaves un citrusaugļi ir C vitamīna avoti.

4. D vitamīns

Zinātnieku pētījumi liecina, ka D vitamīns ir iesaistīts jaunu folikulu veidošanā – sīku poru galvas ādā, kur var augt jauni mati. Tiek uzskatīts, ka D vitamīns ir svarīgs matu augšanai, taču tā faktiskā loma matu augšanā nav pilnībā izprotama. Zems D vitamīna līmenis ir saistīts ar alopēciju, patoloģiju, kurā notiek daļēja vai pilnīga plikpaurība.

Cilvēka ķermenis ražo D vitamīnu tiešā saskarē ar saules gaismu. Un labi avoti ir taukainas zivis, mencu aknu eļļa, sēnes un citi pārtikas produkti. Vitamīnu piedevas ar D vitamīnu var pasūtīt jau šodien Biotus mājaslapā. Mūsu menedžeri iepazīstinās jūs ar veselīgiem produktiem un izvēlēsies jums vitamīnus.

5. E vitamīns

Tāpat kā C vitamīns, E vitamīns ir antioksidants, kas aizsargā šūnas no oksidatīvā stresa. Pētījumi liecina, ka E vitamīna ikdienas lietošana 8 mēnešus veicina matu augšanu par 35%.

Saulespuķu sēklas, mandeles, spināti un avokado ir labi E vitamīna avoti.

6. Dzelzs

Dzelzs palīdz sarkanajām asins šūnām pārnest skābekli uz šūnām. Tas padara to par būtisku minerālu daudzām ķermeņa funkcijām, tostarp matu augšanai. Anēmija, ko izraisa dzelzs deficīts organismā, ir galvenais matu izkrišanas cēlonis, īpaši sievietēm. Gliemenes, austeres, olas, sarkanā gaļa, spināti un lēcas satur daudz dzelzs.

7. Cinks

Cinkam ir svarīga loma galvas audu augšanā un atjaunošanā, tas uzlabo tauku dziedzeru darbību ap folikuliem.

Matu izkrišana ir izplatīts cinka deficīta simptoms.

Pētījumi liecina, ka cinka piedevas samazina matu izkrišanu, ko izraisa šī minerāla trūkums. Tomēr neoficiāli avoti atklājuši, ka lielas cinka devas izraisa arī matu izkrišanu. Tāpēc vislabāk ir iegūt cinku no veseliem pārtikas produktiem. Pārtikas produkti ar augstu cinka saturu ir austeres, liellopu gaļa, spināti, kviešu dīgļi, ķirbju sēklas un lēcas.

8. Olbaltumvielas

Mati gandrīz pilnībā sastāv no izturīga proteīna, ko sauc par keratīnu. Tāpēc, ja katru dienu ēdat pietiekami daudz olbaltumvielu, varat stiprināt matus, uzlabot to augšanu un izskatu. Pētījumi liecina, ka olbaltumvielu deficīts var palēnināt matu augšanu un pat izraisīt turpmāku matu izkrišanu. Tomēr attīstītajā pasaulē olbaltumvielu deficīts ir ārkārtīgi reti sastopams.

Vai man vajadzētu lietot matu piedevu?

Pārtika ir labākais matu augšanai un skaistumam nepieciešamo vitamīnu avots.

Tomēr, ja ikdienas uzturā to ir par maz, nepieciešama papildus vitamīnu un multivitamīnu kompleksu uzņemšana, ko vienmēr var pasūtīt un iegādāties Biotus interneta veikala mājaslapā.

Pēc pētījumiem vitamīnu piedevas vislabāk der tiem, kam jau tā trūkst vitamīnu. Konsultēšanās ar ārstu palīdzēs noteikt, kad un cik daudz lietot vitamīnu piedevas.

Autors  Kayla McDonell, RD, 2016. gada 6. augusts

 

Atbildības noraidīšana

Šis emuārs nav paredzēts, lai sniegtu diagnozi, ārstēšanu vai medicīnisku padomu. Informācija šajā emuārā ir sniegta tikai informatīviem nolūkiem. Lūdzu, konsultējieties ar savu ārstu par jebkuru medicīnisku un ar veselību saistītu diagnozi un ārstēšanu. Informāciju šajā emuārā nevajadzētu uzskatīt par aizstājēju konsultācijai ar ārstu. Apgalvojumi, kas izteikti par konkrētiem produktiem šī emuāra rakstos, netiek atbalstīti slimību ārstēšanai, diagnostikai vai profilaksei.

Vai jums patika šī ziņa?
0
0
Raksta komentāri
Nav atsauksmju
Pievienojiet savu atsauksmi

Atsauksmes tiks parādītas pēc regulēšanas.